07 December 2007

turnul de parasutism

construit spre finele anilor '50, turnul de parasutism este unul dintre reperele principale ale orizontului bucurestiului estic. dupa revolutie, turnul a trecut sub patronajul ministerului transporturilor.

turnul are 86 de metri in inaltime (pentru comparatie, un bloc 'standard' de 10 etaje are ~30m) si 50m in adancime ('trunchiul'). pentru a ajunge sus, trebuie urcat pe o scara utilitara, continua, cu 4 opriri pentru repaus (un fel de scaunele metalice sudate de scara si prinse de zid, la fiecare 20 de metri). pe vremuri, parasutistii faceau concurs de viteza pe aceasta scara. media era de 3 minute, recordul de 2:20. eu am razbit dupa 10 minute si 2 opriri.


mai multe poze aici

4 comments:

Laruca said...

Multumesc, mi-am petrecut multe duminici acolo in copilarie, intotdeauna m-am intrebat cum se vede de sus :)

Lulu said...

bucurestiu` e mai fain de sus in jos.

joe said...

foarte interesant

axelanti said...

salut. se mai poate urca în el?